De SMS-functie van Plannen.nl: een efficiente tool
Je kent het vast wel... zelf een afspraak vergeten, iemand die niet op komt dagen of onduidelijkheden over het tijdstip en de locatie van de afspraak. Daar zit niemand op te wachten. En laten wij nou net een efficiënte tool hebben ontwikkeld om dit allemaal te voorkomen!
Hoe werkt de SMS-module van Plannen.nl?
Door de ontwikkelde functies in het systeem van Plannen.nl kunnen klanten zelf hun gewilde afspraak inplannen in de agenda van jouw bedrijf. Daarna ontvangt de klant een sms ter bevestiging van de afspraak. Ook voordat de afspraak plaatsvindt, ontvangt de klant een geautomatiseerde herinnering per sms. Doordat hierin het check gesprek in staat en een corona vragenlijst wordt verstuurd, krijg jij precies inzicht in de huidige status van de afspraak.
Waarom een geautomatiseerde sms, in plaats van een mail? Uit onderzoek is gebleken dat de herinneringsservice per sms efficiënter werkt dan een email versturen. Zo leest 97% van de klanten een ontvangen sms binnen 15 minuten. In vergelijking met een mailtje is dit maar liefst 30%. Dit geeft dus aan dat de boodschap per sms niet alleen veel sneller aankomt, maar ook effectiever is. En zo zijn er nog veel meer voordelen die de sms-functie heeft! Deze hebben wij voor jou in kaart gebracht, waardoor jij ongetwijfeld overtuigd wordt. Lees snel verder!
Alle voordelen van de SMS-functie van Plannen.nl op een rijtje
1. Overzicht en duidelijkheid in één
Geen onnodige of onduidelijke informatie, maar snel zien waar, wanneer en met wie de afspraak plaatsvindt en dat in één oogopslag. Dit is iets waar klanten erg van houden en waarderen. Door de duidelijke en nodige informatie die in de sms verwerkt is, (wat jij natuurlijk als bedrijf zijnde geheel zelf kan invullen), ervaart de klant een gevoel van goede communicatie. Dit heeft een positief effect en zorgt ervoor dat een ‘bestaande klant’ wordt omgezet tot een ‘loyale klant’.
2. Vermindering van no-shows met 70%
Voor een ondernemer is het ontzettend vervelend als klanten niet op komen dagen tijdens een afspraak. Er zit vaak veel voorbereiding, moeite en tijd in. Daarnaast kan een afspraak vaak mooie (nieuwe) doelen of kansen opleveren, wat door een no-show niet op gaat. Uit onderzoek is gebleken dat bij de voorgaande bedrijven die de sms-functie van Plannen.nl geïmplementeerd hebben, (in plaats van een e-mail versturen) het aantal no-shows met 70% verminderde. Dit resulteert dan ook in minder onnodige kosten voor jouw bedrijf, doordat je moeite, tijd en voorbereidend werk bespaart. Maar ook het principe van minder no-shows alleen al, is fijn meegenomen.
3. Inzicht in status van de afspraak
Door middel van het (optionele) checkgesprek per sms dat is ingebouwd in je profiel van Plannen.nl, informeer jij je klanten gemakkelijk over de richtlijnen van het RIVM. Ook krijg je door het smsje duidelijk inzicht in eventuele klachten door het coronavirus van jouw klant en of de afspraak plaats gaat vinden of niet. Het check gesprek brengt dus vele voordelen met zich mee, voor zowel het bedrijf als voor de klant. Meer informatie over hoe het check gesprek precies in zijn werk gaat, lees je hier.
4. Doeltreffend en tijdbesparend in meerdere opzichten
Op verschillende manieren is het gebruik van de SMS-tool zowel efficiënt als tijdbesparend voor jouw bedrijf.
-
Klanten ervaren kortere wachtrijen doordat jouw onderneming efficiënter gebruik maakt van tijd door middel van Plannen.nl. Zo heb jij meer kostbare plekken vrij in jouw agenda
-
Met Plannen.nl bespaar je meer tijd doordat klanten zelf kunnen inplannen wanneer de afspraak plaatsvindt
-
Het is makkelijk ins gebruik waardoor jij met één druk op de knop vele klanten kunt bereiken
5. Optimale klantenservice
Eigenlijk begint de optimale service verlenen aan klanten al bij Plannen.nl zelf, doordat zij in jouw agenda een afspraak kunnen inplannen. Dit is fijn voor de klant, aangezien hij/zij dan zelf een dag en tijdstip kan kiezen wat geheel naar hun wens is. Maar daarnaast wordt er door het geautomatiseerde check gesprek ook duidelijkheid gecreëerd voor de klant. Er is sprake van goede communicatie, duidelijkheid en de klant weet precies waar hij/zij aan toe is. Daarnaast werkt een sms persoonlijker dan een e-mail: zo laat jij zien dat je jouw klant kent, waardoor een gevoel van waardering ontwikkeld wordt en klanten vaker terugkomen!
Ben jij al enthousiast geworden door deze handige functie?
Maak een gratis account aan en profiteer van alle voordelen die Plannen.nl voor jou te bieden heeft. Wil je liever persoonlijk contact? Geen enkel probleem!
Wij zijn telefonisch bereikbaar op 0107200588 of per mail via backoffice@plannen.nl